Taksering / pristilbud bilskade
Stavanger Auto er et godkjent takst og reparasjonsverksted for alle forsikringsselskap i Norge.
Har du fått skade på bilen din, og usikker på hvor mye en skaden koster ? Da kan vi gi deg et PRISTILBUD. Dette gjør vi gratis for våre kunder. Har du meldt inn en skade til forsikringsselskapet ? Da kan vi lage en TAKST og sende inn til forsikringsselskapet. Dette er også normalt gratis for våre kunder.
For å kalkulere et PRISTILBUD eller en FORSIKRINGSTAKST, så trenger vi å se skaden. Det enkleste for oss og dere, er da at dere enkelt booker tid i våres kalender for å vise skaden hos oss. Da får vi inn all informasjon som vi trenger, og selve visningen vil gå raskere og være enklere for oss å håndtere. Alternativ så kan den bare dukke opp i våres åpningstid, så vil vi forløpende se på skaden.
Alternativ kan det brukes våres digitale løsning hvor dere fyller ut litt informasjon og tar bilder som sendes inn til oss. Det gjøres via våres digital takserings skjema. Vi bruker et skjema her for å sørge for å få all korrekt informasjon for å kunne lage en takst eller et pristilbud.
- Digital TAKST – Du har meldt inn skaden til forsikringsselskapet, og ønsker å få skaden taksert
- Digitalt PRISTILBUD – Du har fått en skade som du ønsker en pris på.
Stavanger Auto er tilknyttet DBS som er et felles takstsystem som brukes av alle forsikringsselskap i Norge. Stavanger Auto har vært knyttet opp til dette systemet helt siden 1999, og har i årenes løp utført taksering på tusenvis av bilskader i Stavanger og Sandnes området. Taksering av bilskade gjør vi normalt sett gratis for våres kunder.
For å kunne gjøre en taksering av en forsikringsskade, kreves det at det er meldt inn skade og dere har motatt et skadenummer / saksnummer fra forsikringsselskapet. Har dere kasko, skal alltid saken behandles av deres eget selskap. Har dere kun ansvarsforsikring, må saken være ferdigbehandlet og motpart fått skyld før dere får skadenummer av motpart sitt selskap, og takst kan lages. Det er nødt å foreligge et skadenummer for å kunne lage en takst og sende inn til selskapet. Den normale gangen for et forsikringssak er:
Melde skade => Få skadenummer => Booke tid takst (evnt. digital taksering) => reparere skaden